Prince of Persia (2008)

    1989-ben Jordan Mechner egy hatalmasat alkotott, ez nem volt más mint a sokak által kedvelt Prince of Persia.

    • A Herceg útja

    21 év telt el azóta és a játék sok résszel gyarapodott, de az igazi (újbóli) feltámadása 2003-ban jött el Az idő homokjának kieresztésével (Sands of Time), majd 2004-ban a Herceg felfedezte a belül lakozó harcost (Warrior Within), majd végezetül a jó és rossz közötti végső harcban nem csak az idő homokját és gonosszá változtatott szolgáit, hanem a magában lakozó gonosz is sikerült egyszer s mindenkorra legyőznie.

    A trilógia be is fejeződött itt, de véget érhetnek valaha is a Herceg kalandjai? A válasz természetesen, hogy folytatódjanak a kalandok, de ebben az új játékban már egy teljesen új Herceget fogunk irányítani.

    A játék egy akció-kaland elemekkel megfűszerezett game, amit az Ubisoft dobott piacra.

    • Egy megújult Herceg

    Egy új történet veszi kezdetét 2008-ban, egy grafikailag teljesen átdolgozott világgal. A látvány olyan mint ha egy rajzfilmet néznénk. A Herceg kinézetére visszatérve, sokaknak először nagyon nem jött be ez az új dizájn, de hát mit lehet tenni, ez egy új történet, még újabb szereplőkkel.🙂

    Az új kaland során viszont főhősünk nem egyedül fog kalandozni, hanem társként fog csatlakozni hozzánk Elika, akiről a történet folyamán többet is meg fogunk tudni, vicces és sokszor szarkasztikus beszélgetések során. Rengeteg játékban a társaink ugye csak útban vannak, van nem tesznek szinte semmit, na itt erről szó sincsen. Ez úgy nyílvánul meg a játékban mint pl. amikor a borostyánokba kapaszkodva másznak és a Herceg a hátára kapja Elikát vagy egy kiszögellésen állva megfogják egymás kezét és egy ügyes fordulattal helyet cserélnek, vagy falról lecsúszás után hősünk ölébe kapja Elikát. A többi képességről és kalandról kicsit később.

    • Kezdődjön a kaland!

    Történetünk a sivatagban kezdődik, ahol hősünk egy vihar kellős közepén találja magát, és egy Farah nevű illető nevét kiabálja, közben egy másik videóban, katonák egy lányt üldöznek. Ekkor Hercegünk egy kisebb kanyonba esik le, ahol rögtön össze is találkozik az előbb említett hölgyeménnyel. Ez után feladatunk követni őt és közben elsajátítani az irányítást és a harcot, pár őr párbajában. Később bajba is kerül hősünk, amikor egy oszlopot döntenek a hídra amin éppen átkel és a mélybe zuhan, ám ekkor egy csoda folytán megment minket Elika, utánunk ugrik, megfogja a kezünket és a híd másik oldalára “dob” minket, ezután még pár harcjelenet és kiderül, hogy akit eddig követtünk egy hercegnő. Ezután utunk egy templom felé visz minket, ahol Ahrimant a sötétség istenét tartják bezárva. Elérve a templom belsejébe, megtaláljuk az Élet Fáját, amit hercegnőnk apja érthetetlen módom elpusztít és szabadjára engedi Ahrimant, a szolgáit, a Romlottakat és a romlást. Az igazi kaland csak ezek után veszi kezdetét.

    A templomból kiérve látjuk, hogy az ég teljesen elfeketedett és a táj is teljesen átformálódott, zord, hideg külsőt ölve magára. Feladatunk innentől kezdve Ahriman kiszabadulásának megakadályozása úgy, hogy a királyságban elszórt Termőterületeket Elika megtisztítja. Ez mind szép és jól hangzik, de természetesen nem lesz ennyire könnyű a dolgunk.

    Aztán, ahogy haladunk előre a történetben, mind a beszélgetésekben, mind Elika látomásaiban egyre több fény derül mindenre, mind a Hercegről és Elikáról is egyre többet tudunk meg, valamint a többi szereplőről. Hogy mi miért van, meg a király miért is pusztította el az Élet Fáját.

    Ugyanis ott vannak a már említett szolgák, egyszerű romlás fertőzte harcosok, akikkel könnyen el lehet bánni, maga a romlás, ami pacák formájában “mászkál” fel-alá mindenfelé és a Romlottak, Ahriman 4 kiválasztottja, akik a boss-ok szerepét fogják betölteni.

    Hogy kik is ezek a romlottak? Lássuk csak:

    • A Vadász – Régebben egy herceg volt és csak a vadászatnak élt, ám amikor már minden fajta állat trófeáját begyűjtötte, Ahrimanhoz fordult, hogy a vadászata ne érjen véget és ezek után prédának a királyság lakóit tekintette.
    • Az Ágyas – Egy szobalány volt, akinek szépsége minden férfi fejét elcsavarta, ám egyszer valaki visszautasította és elkeseredettségében Ahriman segítségét kérte, hogy többé ne állhasson neki ellen senki és attól fogva illúzióival és bűbájaival szerzett meg magának mindent.
    • Az Alkimista – Egy nagy tiszteletben álló tudós és az alkímia mestere volt, mint minden hozzá hasonló ember ő is a halhatatlanságot kereste, persze sikertelenül, majd lelkét Ahrimannak adva átállt az ő oldalára.
    • A Harcos – Egy tisztalelkű király volt, aki csak a népének élt és meg akarta védeni őket. Egyszer a királyságát megtámadták és látva, hogy vesztésre állnak, Ahrimanhoz fordult, bár ekkor még nem tudta milyen árat fog fizetni érte és mikor ráébredt már a gonosz bábja vált belőle.

    A romlottak tulajdonsága, hogy mindegyiküknél más és más taktikát kell bevetni, pl. a Harcost nem lehet megsebezni semmivel ezért a környezetet kell ellene fordítani.

    • Bájos segítő

    Viszont mi sem leszünk segítség nélkül, minden megtisztított területen úgynevezett Fénycsírák jelennek meg, ezekre Elikának van szüksége, hogy új képességeket szerezhessen, úgy mint repülés, hosszú falonfutás, katapultálás és lebegés.

    Ezekre a történet szempontjából azért van szükség, mert bizony területek csak akkor nyílnak meg előttünk, ha már birtokoljuk az adott képességet.

    A játék újításai közé tartozik, hogy szabadon, bármerre elmehetünk, egy helyet több irányból is meg lehet közelíteni.

    A már jól ismert elemek megmaradtak az előző részekből. Falon futni most is lehet, bizonyos helyeken viszont gyűrűkbe kapaszkodva még megtoldhatjuk a futás hosszát, a falon leereszkedés bárhol lehetséges és bármeddig, mivel Hercegünk rendelkezik egy speciális karmos kesztyűvel, ami ezt lehetővé teszi. Ugrásunkat is úgymond meg lehet hosszabbítani Elika segítségével, ugrás után hősnőnk meg fogja hősünket a levegőben és tovább hajítja.

    • Harc

    A harcok sem nagy ördöngősségek, kisebb monsztákat lazán el lehet intézni, a gyönyörűre sikeredett kombóinkkal, vagy egyszerűen a peremek szélére csalni őket és laza mozdulattal a mélybe lökni őket.

    Kitérve a kombókra, adott 4 opció: Elika, kard, kesztyű, ugrás

    Ezeket kombinálva lehet minél több variációt kihozni. Nehezítés kicsit a harcokban, hogy az ellenfelek képesek beállást váltani, ez pusztán annyit jelent, hogy a kombónkat egy adott támadással kell elindítani.

    Különlegessége a játéknak, hogy gyakorlatilag nem lehet benne meghalni, mert már fentebb elmítettem Elika ekkor a segítségünkre siet. Boss harcoknál ez még abban nyilvánulhat meg, hogy ha elrontjuk a quick time mozdulatokat (ami csak annyit tesz, hogy egy adott gombot kell megnyomnunk időben) és a boss végezne hősünkkel, Elika megment minket, ellöki tőlünk ellenfelünket az visszanyer egy kevés életerőt és a harc folytatódik.

    • Összegzés

    Végezetül, röviden kitérnék a menüre, ami egy szimpla letisztul képernyőt eredményez, indíthatunk új játékot, opciók, extrák, stb. Jó pont még, hogy ha végigvittük a játékot, kapunk egy csomó kinézetet, bónusznak, mint pl. a Sands of Time-os külső.

    Remélem tetszett az első írásom és nem volt túl unalmas. Köszönöm a figyelmet és várom az észrevételeket, hozzászólásokat.

    Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

    1. amaruchan szerint:

      Kyaaa, PoP! Osztálytársam telóján nyúztam mindig szegény herceget. Nem volt túl nagy élmény (a hercegnek) mivel velem mindig meghalt.😀

      De azért szeressem.😉

    Vélemény, hozzászólás?

    Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

    WordPress.com Logo

    Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Twitter kép

    Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Facebook kép

    Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Google+ kép

    Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

    Kapcsolódás: %s

    %d blogger ezt kedveli: