Warhammer – Mark of Chaos

A Warhammer – Mark of Chaos egy valós idejű stratégiai játék, ami a Warhammer világában játszódik. A Black Hole Entertainment fejlesztette, közreműködött többek között még a Namco Bandai Games valamint a Deep Silver. 2006. November végén jelent meg a játék.

  • Bevezető

Ebben a game-ben a fejlesztők inkább a csatákra és a seregekre fektették a hangsúlyt és elhagyták a szokásos bázisépítkezős, nyersanyag gyűjtögetős elemeket. Stílusát illetően, a fantasy elemek keveerednek a kora középkori elemekkel, tehát fogunk itt találkozni elfekkel, lovagokkal, sárkányokkal, démonokkal és még sok miegymással, amit amit a Warhammer világa tartogat.😀

  • Játékmenet

A játékmenetről annyit, hogy sokban hasonlít a Total War-hoz. Érdekessége, hogy itt az egységeknek Morál pontjaik vannak, ez befolyásolja a harci kedvet, ha ez elfogy, a sereg megtörik elveszik az irányításunk alól és elkezd menekülni, többnyire a pálya széle felé, amíg vissza nem tölt egy bizonyos szintre a Morál, valamint találkozhatunk Kitartással is, ez a csatákat befolyásolja, hogy milyen effektíven harcolnak csapataink valamint, hogy mennyi ideig képesek futni, bár ez bármikor átállítható sétára, ilyenkor ugyebár lassabban mozognak, viszont töltődni kezd a kitartásuk.

Utalva ugye a Total War-ra, itt nem 1-1 darab egységet fogunk irányítani, hanem egész seregeket, ami annyit tesz, hogy kapunk egy osztagot X számú emberkével, persze ha szintet lépnek akkor többen és többen lehetnek az osztagban, valamint minden harc előtt kapunk egy ablakot és összeválogathatjuk seregünket a feladatra.

Bizonyos helyeken vannak másodlagos küldetések is, ezek elhanyagolhatók, viszont sokszor különleges tárgyakat és sok tapasztalati pontot lehet szerezni.

A harcok között egy térképen találjuk magunkat, itt városokba lehet belépni, hogy új egységeket, felszereléseket és fejlesztéseket vehessünk seregünk és hőseink számára.

A sima osztagaink mellé kapunk különleges Hős egységeket, ők sokkal erősebbek és kitartóbbak mint bárki más, rendelkeznek különleges képességekkel és képesek egész hordákat egymaguk elintézni (ez alap a Warhammer és a Warhammer 40.000 világában :D) , valamint hozzácsatolhatjuk őket egy osztaghoz, bizonyos bónuszokat biztosítva számukra.

4 féle harci szituácíót különböztethetünk meg:

  • 1. Alap – Annyi, hogy az összeválogatott seregünkkel járjuk végig a pályát, oldjuk meg a számos feladatokat és csapjunk le minden ellenfelet
  • 2. Várvédés – Magáért beszél, kapunk egy várat amit adott ideig védeni kell, itt lövészeket lehet a várfalakra vezényelni, viszont vigyázni kell ilyenkor az ágyúkra és a létrákra, amiket az ellen a falak megmászására használ
  • 3. Vár bevétele – Ugyanaz mint az előbbi, csak éppen ekkor nekünk kell elfoglalni a várat
  • 4. Párbaj – Ekkor összesen csak 1 hősünket vezényeljük harcba egy másik hős ellen

A játék során a Warhammer világának 4 faját fogjuk irányítani, ők a Birodalom, High-Elfek, Káosz és a Skavenek

  • Fajok
  • A Birodalom – Egy hatalmas, emberek lakta terület, seregeik főképpen emberekből állnak, habár szövetségben állnak a törpékkel. Ők azok akik képesek használni ágyúkat, pisztolyosokat és lövészeket.
  • High-Elfek – Az átlagos elfek íjászokkal, varázslókkal és lovassággal

  • Káosz – Ők az Északi Emberek akiket megfertőztek a Káosz istenei, a hagyományos emberi egységeken kívül még Démonok tartoznak seregükhöz

  • Skavenek -Patkányemberek akik a csatornákban laknak, sokkal gyengébbek mint az eddig felsorolt fajok, viszont ezt ellensúlyozzák hatalmas, létszámbeli fölényükkel, valamint egy úgynevezett Káoszkövet használnak fegyvereikhez és kísérleteikhez, amik eredményei Patkányogrék és Óriáspatkányok

  • Valamint vannak a törpék és az orkok, mint külön felvehető egységek

  • Birodalom kampány

A történéseket Stefan von Kessel kapitány szemszögéből ismerhetjük meg, aki apja és nagyapja árulása miatt viseli a Káosz jelét arcán. Otto vopn Gruber gróf parancsait követve kell kiűznie a Káosz hordáit a Birodalom területéről, később találkozik az Elfek követével Aurelion-nal és együtt folytatják útjukat ám közben még csak nem is sejtik, hogy a gonosz már beférkőzött közéjük. Aztán, ahogy haladunk előre a történettel, egyre több fény derül az igazságokra és az igazi gonosz kilétére is és végül Stefan visszaszerezheti családja becsületét.

  • Káosz kampány

Itt Thorgar a Vérengző útját követhetjük figyelemmel, ahogy egyszerű katonából, Kiválasztottá (Khorne vagy Nurgle) majd végezetül Démonhercegként emelkedik fel. Útja során belebotlik a Skavenek egyik háborújába ahol egy Kasquit nevű boszorkánymester-mérnök és klánját megmenti a pusztulástól és így értékes szövetségesekre tesz szert, ám azt még maga sem sejti, hogy útját valaki háttérből ügyesen irányítgatja, egy olyan valaki akit szövetségesének hisz.

A kampányok különlegessége még, hogy a legutolsó pálya mindkettő oldalénál ugyan az. Birodalmi kampánynál várvédés, Káosz kampánynál pedig ostrom.

  • Összegzés

Összefoglalva, egy egész kellemes játékot kapunk. Grafikailag jónak mondható, ráközelítve a seregekre, pontosan lehet látni a kinézetüket és, hogy nem csak 1 féle modell van 1 osztagon bellül, hanem 8-10.

Aki teheti játsza végig, nem fog csalódni, leszámítva pár bugot és a néha-néha történő szaggatásokat a programban.

6 hozzászólás a(z) Warhammer – Mark of Chaos bejegyzéshez

  1. Péter szerint:

    Az egyik kedvencem a Warhammer világok, mind a Scifi, mind a Fantasy műfajban. EPIC név, és nem hiába. =)

    Személyzserint inkább a 40k scifit részesítem előnyben, a Dawn of War stratégiák közül az alap és a Dark Crusade a kedvencem, főleg mert van hozzá egy piszok jó mod:

    Ja és a Blood Bowl is piszok jó még. =)

    Két gameben csalódtam eddig, az egyik A Fire Warrior nevű FPS volt, a másik a Soulstorm stratégia.

    Mi maradt még? Áhh igen… FOR CHAOS! ;P

  2. thunder21 szerint:

    Király, még egy ember aki imádja a Warhammer univerzumot.😀
    Amúgy Én is inkább a 40K-t részesítem előnyben.😉
    A Blood Bowl-t nem ismerem annyira, nekem a Chaos League van meg, de nem sokat játszottam vele már átláthatatlan az irányítás számomra. :S A Soulstorm-ban miért csalódtál? Mondjuk a 2 új faj nem volt igazán ütős az igaz… Mondjuk a legelső 40K-s játéknak meg a Dark Crusade-nek és a Winter Assault-nak csak a demójával játszottam.😦
    Szerintem meg inkább az Imperial Guard legjobb faj.😉

  3. Péter szerint:

    Soulstorm azért nem tetszett, mert gyakorlatilag fogták és a Dark Crusades Kronust újraosztották 4 bolygóra és 2 holdra, ami azért elég pofátlan húzás volt. Plusz ami nagyon idegesített, hogy itt már nem volt az, mint a Dark Crusade-ben, hogy ha elfoglaltál egy területet, akkor az addig felhúzott és felfejlesztett épületeid, egységeid megmaradtak (ami ugye logikus), hanem elvesztek, és ha az ellen támadott, megint 0-ról kezdted az adott területet.

    A 2 új faj szintén nem jött be. Dark Eldar nem rossz, de kissé gyengének éreztem őket, még a normál Eldákhoz képest is. A Sisters of Battle pedig kurva nagy cheater, igaz a Living Saint egy szar.

    Ám a legnagyobb csalódás a repülő egységek… egyrészt döntő többségük kihasználhatatlan, másrészt szerintem sokkal jobb lett volna, ha úgy oldják meg őket, mint a C&C Generalsban.

    Imperial Guard? Ami jó egység náluk, az a Heavy Weapon Team, a Basilisk, meg a Baneblade, ami viszont a Necron Monolithoz hasonlóan inkább egy kemény támogató egység, de egymaga nem sokáig bírja. A gyalogságuk gyenge, az alap guardok gyengébbek, mint bármelyik más alapegység, keményen tech boomolni kell őket, hogy valamit érjenek. Karskinek már jobbak, csak épp kanyarban sincsenek az igazi nehézgyalogos egységektől, mint a Terminator, Obliterrator, Possessed, Flash Gitz, Warp Spiders, stb. Ogrenek szintén jók, pláne priestel megtámogatva, csak épp megint nem elég jók, mondjuk az Assault Terminatorokhoz, a Nobzokhoz, a Seer Councilhoz, vagy a Pariaháklhoz képest. Járműparkjukból sajnos a lépegető és a két könnyűtank felejtős, a Leman Russ jó, csak épp a Predatorokhoz, Hammerheadhez, Fire Prismhez képest nem elég jó. A hősük szintén a leggyengébb láncszem, még a Farseer is leveri.

  4. thunder21 szerint:

    Igaz, igaz.
    Dark Eldar szerintem is borzasztóan gyenge és még jó egységkombinációt sem találtam náluk. :S
    A Sisters meg a Space Marines meg az Imperial Guard keverékére sikeredett szerintem.
    Épp ez a kihívás az Imperial Guards-al, hogy gyengék, ezért kell őket nagy csapatokban mozgatni és Leader-eket csatolni hozzájuk.
    A Basilisk meg hát az egész játék legmesszebbre lövő egysége azért jó, főleg az Earthshaker Round tud odavágni az ellennek ha nem figyel.😉
    A repülő egységeknél a Barracuda sikredett jóra egyedül.

  5. Péter szerint:

    Meg még az Ork Fighta Bomb.🙂

    Sok kicsi sokra megy, csak az a baj, hogy ha a játék korai szakaszában nekiknyomatsz mondjuk 1 Devil Fisht, 2 fire team-el, aztán mögéjük küldesz 4 Stealth Team-et, akkor máris 2 frontos csata alakul ki, amit igen nagy eséllyel elvesztenek az Imp-ek, pláne ha Kauyon postot húzol fel, ahol a Targeting Optics brutális módon megnöveli minden gyalogos egység lőtávolságát és pontosságát. Montka esetén meg ott a 2 Hammerhead, aminek ugye nem ellenfél az Imp gyalogság, igaz az 1.2-es patchel már csak medium armorjuk van.

  6. thunder21 szerint:

    Jaja, de a Tauk is csak addig jók amíg messze vannak az ellentől, ha közel érnek hozzájuk, akkor annyi, főleg ilyen Mega Armored Nobz-ok meg Assault Terminátor Space Marineok.😉
    Írtam egy rövid ismertetőt a Warhammer 40.000-ről, kérem majd a véleményt, meg abban a postban lehet folytatni ezt a beszélgetést.😀

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: