King’s Bounty – The Legend

A King’s Bounty – The Legend egy 2008-ban megjelent játék, amit a KATAURI Interactive és az 1C Company fejlesztett.

A 18 évvel előbbi ősére építkezik, amit még a New World Computing készített.

  • Erő, Ész vagy Mágia?

A játék kezdetekor hősünket 3 osztály közül választhatjuk ki: Harcos, Paplovag és Varázsló.

  • A harcos képes hatalmas seregeket vezetni, bónusz támadás/védekezés pontokat adva egységeinek
  • A paplovag inkább kisebb egységek vezetésében van otthon, ő inkább több tapasztalatot és aranyat képes gyűjteni, valamint átcsábítani az ellenség soraiból lényeket
  • A varázsló főként varázslatai erősítésén fáradozik, kevés egység vezetése mellett

Mindegyikük rendelkezik egy úgynevezett képesség-fával (skill tree), amiből fejlesztések segítségével, további képességeket lehet megszerezni. A képességek elsajátításához rúnákra lesz szükségük, amiket minden szintlépéskor kapnak. 3 fajtája van: Hatalom, Elme és Varázs Rúna. Attól függően, hogy melyik karaktert választjuk, a hozzá tartozó rúnából többet kapunk (harcos-hatalom, paplovag – elme, varázsló – varázs).

Átfedések persze  mindig lesznek, mert minden képességhez általában a többi rúnából is kell egy kevés.

  • Hadvezetés

Az egységek felvételéhez Vezetői Képesség pontokra lesz szükség, ez befolyásolja, hogy mennyi egység lehet seregünkben. Minden katonának megvan a maga pont szükséglete és csak akkor tudunk felvenni belőlük, ha megvan a szükséges mennyiségű pontunk hozzá. Tehát több egységet nem vehetünk mint amennyi a Vezetői Képesség pontunk.

Amennyiben a lények mennyisége meghaladja, a pontokat akkor elveszítjük felettük az irányítást és maguktól fognak mozogni a harcban.

A lények sorai között találunk pl. embereket, elfeket, törpéket, orkokat, sárkányokat.

A harcok befolyásoló tényezője még a morál, ez plusz támadás/védekezés pontokat ad lényeinknek valamint növeli a kritikus támadások valószínűségét.

  • A kaland

A történet a Lovagok Iskolájában kezdődik, ahol bevezetést kapunk a játék irányításának fortélyaiba, és a sikeres vizsga után indulhatnak is a kalandok. Az utunk során a fő küldetés mellett, amit a királytól fogunk kapni, rengeteg mellékküldetéssel is találkozhatunk, ezeket bármikor megcsinálhatjuk a játék során, tapasztalati pontokat, aranyat, rúnákat és tárgyakat kaphatunk jutalmul. Tárgyakra kitérve, rengeteget lehet találni a sztori során vagy venni, némelyik még szett bónuszt is ad, ha össze tudjuk szedni minden darabját, valamint vannak tárgyak, amiket fejleszteni lehet, ezáltal több képességgel fognak rendelkezni, de előtte mindig le kell győzni az őrzőit.

  • Szintlépés és harc

Amikor hősünk eléri a szükséges tapasztalati pont mennyiséget, szintet lép, ilyenkor 2 random képesség közül választhatunk ami lehet: támadás, védekezés, plusz mana, plusz harag vagy plusz vezetői képesség

A térképen hősünk valós idejűleg mozog, míg ellenfeleink vagy egy pontot őriznek, vagy járőröznek és ha a közelükbe érünk nekünk rontanak és kezdődik a harc, ami már körökre osztva megy.

Csatában minden lény rendelkezik bizonyos mennyiségű akció-pontokkal, ezeket mozgásra vagy támadásra esetleg különleges képességeik használatára tudják fordítani, viszont itt meg kell említeni, hogy nem úgy megy a harc mint a Heroes of Might and Magic játékokban, hogy klikk a lépéshez vagy az ellenség megtámadásához és végrehajtják azt, hanem itt külön-külön is lépdelhetünk, mondjuk ha egy lényünk rendelkezik 5 akció-ponttal, akkor 1-1-et is lehet vele mozogni kockáról-kockára, majd ha maradt még pont és az ellenfél mellettük áll, akkor még meg is tudjuk támadni.

  • Mágia és harci düh

A mágiahasználathoz lesz egy varázskönyvünk, amiben tekercseket vagy a megtanult varázslatokat tárolhatjuk.

4 mágiaiskola van: Rend (védelem, gyógyítás) , Torz (gyorsítás, lassítás) , Káosz (tűzlabda, tűznyíl) és a Nekromancia (élőholtak feltámasztása)

Alapból csak tekercseket lehet használni, de ha megtanuljuk az adott mágiaiskolát, a könyvünkbe is be lehet rögzíteni őket, így örökre lehet használni ehhez viszont Mágikus Kristályokra lesz szükségünk, amiket vagy kalandozások során vagy küldetések megoldásával lehet megszerezni.

Hősünk továbbá rendelkezik manával és harag pontokkal: A manát szerintem nem kell részletezni, ez a varázslatokhoz fog kelleni, a harag viszont befolyásolja az egységeink kritikus támadás előfordulásának gyakoriságát.

A harag továbbá még szükséges a Harag Szellemeinek megidézéséhez. A történet folyamán egy Harag Ládája nevű tárgyat is meg fogunk szerezni, ami 4 hatalmas erejű lény otthona, ők a z előbb említett Harag Szellemei. Ők a harcok során rendelkezésre állnak de minden képességük használata után pihenniük kell egy kis időt.

  • A Harag Szellemei:
  • Zerock: Hatalmas kőgólem, fizikai támadásokkal sebzi meg az ellenségeket, mágiahasználók ellen duplán sebez.

  • Sleem: Egy kihalt faj utolsó leszármazottja, egy herceg, ő főleg mérgezésekkel gyengíti az ellent.

  • Lina: Egy boszorkány, ő inkább seregünket és hősünket erősíti vagy segítőket tud idézni a harcmezőre.

  • A Kaszás: Ő képes elszívni az ellenség lelkét és haragot tud átadni hősünknek.

Ők a harcok folyamán fejlődnek és minden szintlépéskor fejleszthetik képességeiket vagy újakat szerezhetnek. Mindegyikük 4 képességgel rendelkezik.

  • Házasodjunk!

Különlegessége a játéknak, hogy a történet folyamán többször is lehetőség van házasságra. Bizony, egyes küldetések után a megmentett leányzó kezét meg lehet kérni, ezután hősünkkel fog utazni, és mindegyikük valamilyen bónuszt ad vagy a hősnek, vagy a seregnek. Továbbá még gyerekük is születhet, mivel a feleségünknek van 4 slot-ja, ide először bizonyos tárgyakat tehetünk ám ha jön egy gyerek, ő egy slot-ot egyből elfoglal és valamilyen passzív képességet vagy bónuszokat ad hősünknek vagy seregünknek. Viszont el is lehet válni, ilyenkor a gyerekekkel együtt elmegy a feleségünk és viszi az aranyunk egy bizonyos részét is.

  • Összegzés

Ez egy remek játék lett, grafikailag kiváló, játékhangulatilag egész jó, kicsit unalmas néha a rengeteg párbeszédet olvasni, de ezt a remek és hangulatos játékmenet javítja.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: