Warhammer 40.000 Dawn of War – Dark Crusade

Most pedig jöjjön egy post az egyik kedvenc játékomról, ami mi lenne más mint egy Warhammer?😀

  • Bevezetés

A játékot a Relic Entertainment és a THQ együtt fejlesztették, és 2006. Október 9-én ki is adtak.

Szerencsére a magában is játszható nem kellenek hozzá az eddig megjelent részek.

3 féle játékmód közül választhatunk:

  • Kampány: Itt választhatunk, hogy a hét faj közül, melyikkel szállunk harcba
  • Skirmish: Általunk választott pályán, random meccset játszhatunk bármelyik fajjal, akármelyik ellen
  • Multiplayer: Neten keresztül, többjátékos mód

Valamint még szerepet kap az Army Painter, amivel létrehozhatjuk saját seregünket, pontosabban csak a színüket és festéseiket és mintázataikat választhatjuk ki

Na de merüljünk is bele jobban a játékba, rendben?

  • Kampány

A kampány indításakor választhatjuk ki a harcban álló 7 faj közül, hogy kikkel is hódítsuk meg a Kronus bolygót. Ők lennének:

  • Chaos

Eliphas the Inheritor és a Word Bearer légiót gonosz kultisták idézték meg, és a Warp-on keresztül, hozták át átkozott seregeiket, hogy ez a bolygó is a Káosz Isteneié lehessen és tovább tudjanak terjeszkedni a Birodalom felé

  • Eldar

Farseer Taldeer a Kronus bolygóra érkezik, nyomában az őt üldöző Imperial Guard sereg elől, viszont feladata, hogy megállítsa a Necronokat.

  • Imperial Guard

General-Militant Lukas Alexander, az elda Farseer üldözésére indul, azonban a bolygót is vissza kell szerezni a Birodalom és az Istencsászár számára is, még ha a Space Marine-ok is az ellenség soraiban vannak.

  • Necron

Évezredes álmukból felélesztve újra feltámadnak és élükön a Necron Lord-al, újra meg akarják tisztítani a bolygót, hogy az újra egy sírvilággá váljon.

  • Orks

Warlord Gorgutz Head-Hunter és az ő Waaagh!-ja leszáll a bolygón, hogy azt egy csatatérré változtathassa, valamint, hogy új trófeákat szerezhessen.

  • Space Marine

Davien Thule kapitány és az ő Blood Raven Chapter-e a bolygó megtisztításába kezdenek, hogy megvédhessék az ott található szent ereklyéiket. Sajnálatos módon az Imperial Guard-al is harcba kell szállniuk, mivel azok nem hajlandóak a visszavonulásra.

  • Tau Empire

Shas’o Kais a Tau seregek vezére a bolygója védelmére kel, hogy az régi önmaga legyen és ne egy csatatér.

Amint kiválasztottuk, hogy kivel indulunk harcba, az intro után, máris a bolygón találjuk magunkat.

Mint látható, a terep 25 részre van osztva, mindenkinek van serege, amit a Commander-e figurája jelöl.

A játék körökre osztva fog zajlani, minden körben csak egyszer tudunk támadni, vagy lépni és csak is szomszédos területet. Ha léptünk akkor nyomunk egy End Turn gombot és a többi sereg is cselekszik, ilyenkor szintén lépnek/támadnak/védekeznek.

A harc viszont már a már ismert ütemben fog zajlani, egy másik térképen találjuk magunkat, épületeket húzunk fel, sereget hozunk össze és leverjük az ellent. Siker esetén a terület a mi színünkre vált és megkapjuk minden előnyét, ami több dolog lehet:

Az első, a Requisition Point, amit minden körben kapunk, hogy mennyi ez, a birtokolt tereptől függ és, hogy mennyi van, mert más-más értékű egy-egy helyszín. Ezt a pontot a terület megerősítésére lehet elkölteni. Ilyenkor egységeket helyezhetünk el az adott pályán, és ha azt megtámadnák ők már a terepen lesznek, ezzel is időt és pontokat takarítva meg nekünk és néha előnyhöz is juttatnak. Az addig megépített épületek viszont alapból megmaradnak, így is segítve a védelmet.

A második a Honor Guard. Ezek olyan elit és különleges egységek amik képesek megfordítani a harc menetét. Erősebbek mint az alap, épületekből előhozható változataik és mindig a Commander seregével tartanak.

A harmadik, hogy bizonyos pályák bónusz képességekkel tudják ellátni seregünket és ezeken a területeken, előre meghatározott feladatokat kell megoldani, nem csak lerohanni az ellent. Jutalmunk lehet pedig, hogy még támadás előtt vehetünk épületeket, amik már a harctéren fognak állni, így előnyhöz juttatni minket, vagy, hogy 2x léphetünk egy körben stb.

A negyedik pedig a Wargear. Ezt a Commander-ünk kapja, egy bizonyos feladat(ok) teljesítése után, így tehetjük egyre erősebbé. Ekkor új fegyvereket és páncélt adhatunk rá, ezzel növelve harci teljesítményét, egyet felszerelések, a seregnek is adhatnak bónuszt.

A teljesítendő feladat, hogy kapjunk Wargear-t, pl. 1 győzelem, 1 védelem stb. ezt midig jelzi a játék.

Védelem esetén még, ha a seregünk nem az adott helyen van, hanem egy szomszédos mezőn, akkor is beszállnak a védők soraiba harcolni, ha messzebb vannak, akkor meg azzal kell nyerni, amit a térképen hagytunk.

Ha éppen nem harcolunk akkor pedig lehet egy pillantást vetni az adatokra, hogy hogyan haladunk a kampányban, ezt a Commander gombra kattintva tudjuk előhozni.

Itt látható, hogy hány ellenséges Stronghold-ot győztünk le, a Honor Guard egységeinket, a bónuszokat, a Commander-ünk adatait és innen tudjuk megnézni a Wargear-eket is.

Minden seregnek azon kívül, hogy van serege, rendelkezik 1-1 Stronghold-al is. Ez az adott faj központja, ha ezt elfoglalják, akkor az kiesik a játékból. Ezek megtámadásakor külön videót kapunk, amiben megtudhatjuk, hogy kb. milyen feladatok várnak ránk. Természetesen az egész térkép elfoglalása, de közben vannak egyéb, jellegzetes feladatok is, mint pl. az Elda pályán, egy Ork táborban kiereszteni a Squigott-okat, hogy azok segíthessenek lerombolni az ork tábort vagy a Káosz pályán, ahol figyelni kell a visszaszámlálót, mert ha a lejártakor a gyalogos egységeink az adott oszlop körül állnak az végez velük. Ez minden pályán más-és-más feladatokat jelent, színesítve a játékmenetet.

Valamint dialógusok is lesznek közben, amikor is a 2 Commander beszélget egymással. Ilyen pl. amikor az Imperial Guard-al megtámadjuk a Space Marine-okat és a játék végéig Lukas Alexander győzködi Davien Thule-t, hogy hagyja abba a harcot, mivel mindketten az Istencsászár nevében teszik kötelességüket, de Thule nem enged és végül veszítenek.

Hát ennyi lenne, aki teheti játsszon vele, mert nagyon jó játék és még régebbi gépeken is simán fut.

23 hozzászólás a(z) Warhammer 40.000 Dawn of War – Dark Crusade bejegyzéshez

  1. ta'u22 szerint:

    ez a legjobb játék a világon

    • Thunder szerint:

      Kicsit erős túlzás, de a stratégiai játékok között tutira az egyik legjobb.🙂 Persze ezt is embere válogatja, de Én személy szerint szeretem ezt az univerzumot.

  2. Péter szerint:

    Chaosnál a legjobb a hős, mert ha összegyűjtöd az összes wargeart, akkor a végén Daemon Prince lesz belőle, ami ugye alapból egy szuperegység. =)

    • Thunder szerint:

      Természetesen, de azt is olvastam, hogy ha az ork warbossal, is összeszedsz minden wargear-t, akkor majdnem olyan erős lesz, mint minden faj legjobb egysége. Meg majdnem eléri a 10.000 életerő pontot is.😀

  3. Péter szerint:

    A Warboss kemény dió, de a plazma alapú lövedékekre ő is érzékeny. Bigmek-el jobban lehet taktikázni, még olyan egységeket, mint a Banebladet és a Monolithot is képes megbénítani.

    • Thunder szerint:

      Ja, mert van valami képessége nem? Hogy lebénítja a járműveket. Viszont, akkor már a Command Squad is jó, mert sok képességgel rendelkeznek, igaz gyengék mint a harmat.🙂

      • Péter szerint:

        Az eléggé elcseszett, csak az 5 Kasrkin commander-el ér valamit. Marine-ok hősével meg az a baj, hogy nem képes érzékelni a láthatatlan egységeket, de mondjuk cserébe nagyon jó képességei vannak.

  4. Thunder szerint:

    A Priest azért a sérthetetlenség képessége miatt jó ha bent van a csapatban.🙂 Azért nem mondanám elcseszettnek, csak hát ha úgy veszed ők sima, egyszerű katonák, nem felturbózottak mint a Space Marine-ok, meg semmi extra, különleges erejük nincs, mint pl. a többi fajnál.

  5. Péter szerint:

    A Priest átmeneti halhatatlanság képessége tényleg jó, de annak inkább az Ogryn-ok látják hasznák. Bár hozzáteszem, például egy Chain of Torment-el simán meg lehet fogni. Az még a Warboss-os Nobzok ellen is jó.

    Szinte minden hősnek meg van az előnye egy csatában, de az Impeké inkább csak támogató egység, amit direkt nem szoktam harcba vinni, mert pillanatok alatt ledarálják őket. Ami náluk jó, azaz Assassin (amíg meg nem látják).

    • Thunder szerint:

      Egyik kedvenc egységem most a Tau XV88 Broadside Battlesuit. =D
      Amikor fixen leállnak egy helyben nagyon jók bármi ellen, persze 2-3 osztagot csinálok belőlük mindig, hogy tutira menjek.

  6. Péter szerint:

    Azokat is meg lehet nyuvasztani, láthatatlan plazmás, vagy mesterlövész egységek gyorsan szétszedik őket.

  7. Péter szerint:

    Na ja, bár még így is, ha egy Necronlord közéjük teleportál, vagy beviszel egy egységet, hogy lefoglalja a tűzerejüket, akkor a többi hamar megeszi őket. A Broadside-ok 1 nagyot lőnek, így 1 nagy ellen, főleg járművek ellen hatékonyak.

  8. Péter szerint:

    Túl sokat foglal, nagy és lassú egység, könnyen sebezhető. Inkább Crisis suit, Fire Warrior és Stealth team-re költök.

  9. Péter szerint:

    Csak közel kell menni, bár ebben a Jetpack nagy segítsék. =) Én amúgy meghagyom nekik az alap blastert, úgy jobban sebzik a nehézgyalogosokat. Amúgy ja, a BigMek, Necron lord képes a teleportálgatásaival meglepetést okozni, pláne amikor még 2-3 flayed one osztagot is beidéz a hátunk mögé, miközben szemből jönnek a warriorok és pahriák.

    Ami még ilyen szívatós tud lenni az, amikor az eldar betámad, úgy érzed elegendő a védelmed, erre egyszerre 3 warp spidert hoz le. Igaz a chaos meg a horrokat és az obliterrátorokat, a marineok meg a dreadnaughtokat dobálják.

    Az AI amúgy néha totál debil tud lenni, például átüti a térkép egyik részén a védelmed, és erre nem hogy nyomulna befelé, nem, leáll és kávészünetet tart, sőt visszavonul. De ugyan ezt akkor is elsüti, amikor előhívja az Avatart vagy a Nightbringert, amivel előnybe kerül, és erre visszavonul vele, ahelyett, hogy felszámolná még a maradék védelmed.

    • Thunder szerint:

      Pluszba, még az nem szeretem, hogy ha a térképen azt írja a gép, hogy 2 bázisa van az ellennek, akkor az azt jelenti, hogy 2v1 lesz a pálya.:/
      Meg amit mondtál, hogy azt hiszed elég a védelem és 2 irányból olyan sereg jön neked, hogy nézel.
      Ilyenkor a Necron Lord-ot tudom bírni, amiből 1 is elég erős, nem hogy 2. =D
      Most az orkokkal kezdtem el, egész jónak tűnnek eddig. Nob + Flash Gitz elég erős kombó, csak hát kell a főépület fejlesztés, addig meg nem olyan erősek sajnos.😦

      • Péter szerint:

        Amíg nincs meg az épületfejlesztés, addig se vészes a helyzeted, hiszen a Big Mek alapból olyan erős, mint egy Marine Commander, vagy egy Chaos Lord. Sőt kampány módban alapból ott a Warboss, aki meg olyan erős, akár egy Dreadnought. Ezzel a két hőssel akár még korai rusht is nyomathatsz, 2 v 1 esetén ajánlott az egyik ellent azonnal lenyomni. Warbosst beviszed (Fasta legz wargear jó ha megvan) majd be teleportálod a BigMek-et.

        Shoota és Slugga boyok is jók 2:1 arányban. A Slugga Boyok olyan erősek mint egy Space Marine sqad, rosszabb a távolsági, viszont valamivel jobb a közelharci sebzésük. A Shoota Boyok sebzése alapból elég gyenge, viszont a Big shooták meg jobbak mint a Heavy bolterek, mert nincs feltöltődési idejük, és menetközben is tudnak vele lőni.

        Amúgy a Mega Armored Nobz és a Warboss távolsági sebzése is durva, ha lestoppolod őket, álló helyzetben elég jól irtják a gyalogságot. BigMek-nél meg akkor jó ezt bejátszani, amikor már meg van a Mega blaster fejlesztés, mert az ha talál, a quad minden tagjára hat. 2-3 jól irányzott lövéssel egy egész marine squad kaphat synch killt. =D

  10. Thunder szerint:

    Jaja, úgy kell 2v1-ben csinálni, ahogy írtad, az elsőt gyorsan lenyomni és nincs is gond. Ilyenkor még jobb ugye, ha van Honor Guard-unk, úgy könnyebb.🙂
    A kampányban a Warboss az egyik legjobb egység, mert kb. 10.000 életereje van és nagyon nagy sebzése is.
    Amúgy, meg minden fajnak van erőssége, meg gyengesége. Erről majs írok egy post-ot is.😀

  11. Péter szerint:

    Orkok még azért is jók, mert minden épületük alapból védekezik (igaz ennek inkább a játék korai szakaszában látod hasznát) nincs sok fajta épületük, és a főépületet is csak egyszer kell fejleszteni. Két hátrányuk van, az első, hogy nem igazán volt ütős távolsági nehézgyalogságuk, amit ugye a Flash Gitz-ekkel sikeresen megoldottak (legjobb új egység a DC-ben). A másik, hogy nincs egy igazán ütős járművük. A kétfajta Wartrakk elég gyenge darab, még a plazmások is megeszik őket, a Looted Tank inkább gyalogság ellen jó, a Sqig pedig nagy és lassú.

    Mostanában eléggé eltűntél, se új komment, bejegyzés, semmi… =)

  12. Thunder szerint:

    Jah, tudom, csak nem volt semmi ötletem, hogy miről írjak, de be lesz pótolva.🙂
    A Tau-t érzem kicsit gyengének, mert nekik semmi védelmi épületük nincsen.:/
    Igaz, nagyot sebeznek messziről, de ennyi, gyengék a járműveik is, meg minden. Hiába vannak ott a Kroot-ok, bár egy jó pont, hogy a Krootox meg a Greater Knarlock nagyon sokat bír, viszont a többi legerősebb egységhez viszonyítva gyengének tűnik az utóbbi.😦
    De ettől függetlenül nagyon jóra sikerültek és jó is velük játszani.😀

  13. Péter szerint:

    Tau szerintem a legtáposabb, legunfairebb faj a DC-ben. A fire Warriorok messzebbre és pontosabban lőnek, mint a Marine Squadok, ráadásul plazmát használnak, ami a nehézgyalogságot is ugyan úgy sebzi. Emellett elég nagy az ellenállásuk a sima lőporos fegyverekkel szemben, plusz az alapegységük, a Stealth Suitok alapból láthatatlanok, van jetpackjük, és EMP gránátokkal le tudják bénítani a járműveket. A Skyray képes kiszórni a nagy rákétáit, ami olyan mint egy feles orbital bombázás, a Hammerhead pedig erősebb, mint a Predator tankok. A Devil Fish alapból láthatatlan, és viszonylag hamar ledarálja a könnyű, de még a közepes gyalogságot is. Igaz, mivel minden járművük csak közepes páncélzattal van ellátva, így a rakéták gyorsabban leamortizálják őket, de még a plazmások is viszonylag jó hatásfokkal tudják velük felvenni arcot, csak hát ugye ehhez oda is kell érni. Crisis suit, Broadside… ezekről meg már nem is beszélek, előbbiből 3 képes akár két zászlóaljnyi ellent is feltartani (már ha nem Nobzok, Obliterrátorok, vagy más izmosabb egység) utóbbi meg akár mobil védekező épületként is felfogható, igaz amíg nem ássa be magát, könnyűszerrel le lehet darálni.

    Apropó, a Stronghold assault is messze a Taunál a legnehezebb, szemből jön 2-3 fire warrior és 2-3 pathfinder osztag, megtámogatva 2 Skyray-el. Illetve jobbról jönnek a Krootok, houndok, 2 Krootox, meg még a Greater Knarlok is.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: