MMORPG – A szükséges rossz?

Tudom, hogy ez már 1000szer meg 1000szer átbeszélt történet…

de mindig oda jutok ezzel a témával, hogy nem tudom…:/

Először is, azért nem látom értelmét, hogy MMO-zak mert nincs vége, nincs cél, amiért vegyem a fáradtságot, hogy nekiálljak játszani. Azért játsszak napokon keresztül, hogy egy csilllogó-villogó armort összeszedjek? Nem éri meg. Vagy, hogy össze-vissza rohangáljak, hülyébbnél hülyébb küldiket oldjak meg, amik szinte mindegyik MMO-ban ugyan azok? 1000 X lényt meg a belőlük kipottyanó kipottyanó 1000 Y nevezetű dolgot szedjem össze, csak, hogy kapjak utána 2%-ot az XP-csíkra? Vagy keressek egy party-t, ahol adott összegért, 1 teljes órán át húzzák a karimat (ez pedig nem is játék, hanem időpazarlás, ha egyszer más fejleszt rajtad, mi a játékban a mi szerepünk?).

Hihetetlen, ezért nem értem meg, hogy mi olyan jó ebben  a játékműfajban.

Meg a másik, hogy annyi féle-fajta van már ezekből, hogy választani sem lehet. Van fantasy, sci-fi, cyber punk, chibi fejű dedósságok, netán ezek vegyesen, oldalra scrollozós, FPS, TPS.

Egész nap nyomni kell, hogy jussunk valamire, aztán a nap végeztével, nagy sóhaj, hogy nem értük el a cél és fölöslegesen ültünk le a gép elé.

Viszont, hogy pozitívat is mondjak, valamint, hogy miért dilemma ez a téma nálam folyton.

Előfordul, hogy nincs mivel játszani, ám egy MMO pont az ami kéne, amivel el lehet lenni egész nap. Főleg ha van egy vagy több haver, netán egy olyan guild-et találsz, ahol még jó fej emberek is vannak és jó velük játszani. Van miről beszélgetni netán, nem csak az üres chat ablakot bámulni, amikor csesznek visszaírni.

Na mindegy, inkább maradok az Oblivion-nál, az jobb és majd írok arról is egy bejegyzést.🙂

2 hozzászólás a(z) MMORPG – A szükséges rossz? bejegyzéshez

  1. Dodgers szerint:

    MMORPG-vel ha az egyik oldalát nézzük nem lenne különösebb gond, leszámítva, hogy az egyszeri FPS átlag multijához hasonlóan egy idő után rohadt unalmassá válik. Hiszen ahhoz hasonlóan nem kínál elég variációt ahhoz, hogy ne csak a “társaság” élménye adja el az egészet.

    Másik részről ott van viszont az az “erő”, ami az arra érzékenyeket egyszerűen kirobbantja a valóságból, bizonyos fokú antiszocializálttá téve őket ezzel. Mert másfél óra valóban nem árt senkinek, hiszen akinek van mértéke vagy nem bírja a játékot, az úgyis “kidől” annyi idő után. De hogy szó szerint egész napokat rááldozni csak azért, hogy egy poligonhalmaznak meglegyen a bármiféle gyakorlati hasznot nem hozó XP meg szintlépés, na az súlyos. Egy normál C/J RPG-ben van célja is annak a fene nagy fejlődési szükségnek, de MMORPG-ben -ahogy írtad- nincs semmiféle célja a gizdázáson kívül.

    • Thunder szerint:

      Kösz az egyetértést.🙂
      Mindenesetre lehet, hogy nekiállok MMO-zni újra, de akkor sem sokat fogok játszani vele.:/ Mint írtam feljebb, inkább akkor már az Elder’s Scroll 4: Oblivion, mert ott azért több féle-fajta karit lehet csinálni és még jobban el is lehet vele lenni.🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: